Pages

Friday 22 May 2009

kebesaran tuhan...

salam.

hehe.tulis lagi.takpe.tengah ade mood neh.
huhu..okeys.
sekarang suke nak bercerita tentang kebesaran tuhan.bukan ape.tadi tengah syok menggodek laptop mama terchenta.terjumpe la gamba2 mama and papa ketika beliau melaksanakan ibadah haji tahun lepas(akhir tahun 2008)..menarik gak la tengok gamba2 mereka.

(monolog)

"...hati teringin sangat nak menjejakkan kaki kesana...tapi,apakan daya.tuhan belum jemput kn?..."

tapi, dengar kate buat masa sekarang kerajaan Arab Saudi dah menahan penerbangan masuk dari Malaysia berikutan daripada wabak pendemik dunia yang heboh melanda sekarang-Swine flu.kes yang melibatkan 2 orang pelajar malaysia.
hurm.
mungkin rezeki untuk jemaah haji tahun ni...takde rezeki g tahun depan.ye tak??!...kerajaan sane taknak la wabak 2 menular dikalangan jemaah haji.bahaya katanye...nak taknak.masuk la dari Indon.daftar nama kat sane...sebab indon je blom diserang wabak 2...setakat ni la..by the way.ade orang maklumkan pade aku yang da kuar surat pekeliling dari kerajaan malaysia bahawa tiada lagi penerbangan keluar masuk malaysia buat masa neh sehingga diberitahu.
.hurm lagi.
...nasibla kawan.kawan yang nak ke Melbourne 2 yer...kene tangguh next sem.(bukan gelakkan.tapi.ok la.bahaya kan nk kuar untuk sementara waktu neh)

ops.

da termengarut panjang.hehe.takpe.takpe.informasi.
okeys.ape yang aku nak cakap kat sini ialah kebesaran tuhan di rumahNya.kat tanah suci la...denagr kate dari ustaz yang baru balik dari sane.banyak perkara2 aneeh yang berlaku sepanjang tahun lepas di tanah suci 2..antaranya:
1. 'bubble' yang timbul dalam gambar2(seperti gambar kat bawah)
2.awan yang membentuk kalimah Allah dan Muhammad(takde gambar.dengar cite je)
3......dan macam2 lagi......

ade gak yang cite2 benar yang terbit dari mulut papa and mama.tapi.beliau minta kami rahsiakan.supaya tidak menjatuhkan aib orang lain...tuuuuuut...!!
hanya sebagai renungan kami sekeluarga sahaja.

gamba yang ni menunjukkan waktu malam kat muzdalifah(klo tak silap)..ni bukan gambar copy eh.kawan papa amik..tanye unc.lani..
.hurm.
nampak tak bubble2 yag ade kat langit 2??!...'bubble' 2 buka disebabkan oleh kerosakan kamera.or di'edit' or ape2 je..bukan!..itu adalah kuasa tuhan
.....hurm 'bubble' 2 la yang diterangkan oleh ustaz sebagai jelmaan malaikat2...malaikat turun ke bumi bukan dengan wajah sebenar.tapi sekadar dengan rupa buih..dan klo kawan.kawan perasan.dalam buih 2 tertulis kalimah 'Allah'..mewakili malaikat2 yang turun membawa rahmat kepada para jemaah.

Innalillah hiwainna ilaihrojiuun...sesungguhnya dari tuhan la kite datang dan kepadaNya juga la kite kembali.... macam mane kawan.kawan...taksub tak dengan kebesaran tuhan??

ade lagi.sabar.
ni plak dekat area luar bangunan.tapi.tak tahulah la plak kat mane.tak tanye.

yang ni plak...hurm.tk taw kat mane...kat area jalan kaki masjidil haram rasenye..
hurm.rasenye itula gambar2 yang boleh dibuktikan untuk menunjukkan kekuasaan tuhan...nk upload banyak2.malas la plak.
takpe la.
nak lagi best...u need 2 experience it by urself kn??...baru syok.
akhir skali.....

gambar papa and mama terchenta.
hehehehe.........

lenkali..g umrah bawak kami plak yer..

~bila kosong.masyaallah~

2 comments:

pZah said...

waaa

ada bubble² tu

~bila la aku leh jejakkn kaki kt sana..

shu jalal said...

pZah:

insya allah klo ade rezeki ang leh g jejakkan kaki kat sane.ang nak baring2 skali pun tak pe..

hehe.kite kene la banyak2 doa.bia pasni nnt dapat invitation letter dari tuhan plak.